Новий транспорт може їздити вже наявними залізничними шляхами. Раніше для подібних поїздів будували спеціальні траси.
Італійська компанія IronLev провела перший у світі тест поїзда на магнітній подушці (маглев) на наявних залізничних коліях. Про це повідомляє Reuters.
Технологія існує не перший рік, проте раніше для використання транспорту доводилося модифікувати чинні колії. Випробування поїзда провели у Венеції в рамках технологічної виставки LetExpo 2024. У тесті брав участь однотонний прототип, на презентації якого був присутній президент області Венеція Лука Дзайя.
Поїзд на магнітній подушці проїхав двокілометровою ділянкою дороги. Він зміг розігнатися до 70 км/год. Транспорт переміщався за допомогою електромагнітного поля. Технологія дає змогу знизити тертя під час руху, що економить і споживання енергії, і витрати на обслуговування поїзда та рейок.
За словами глави IronLev Адріано Джиротто, інші компанії проводили випробування на спеціальних шляхах, які взаємодіяли з незвичайними поїздами. «Ми показали, що наш транспортний засіб може переміщатися на наявних маршрутах», – зазначив він. Джиротто додав, що інженери продовжують допрацьовувати технологію. Компанія планує через кілька років випробувати транспорт вагою до 20 т, який зможе розганятися до 200 км/год.
Невідомо, коли розробку зможуть використовувати для перевезення людей. Зараз IronLev застосовує технологію в промислових умовах. Транспорт дає змогу переміщати різні вантажі, зокрема важкі вікна або ліфти.
Уперше поїзди на магнітній подушці з’явилися в 1980-х роках. Для комерційних перевезень людей їх почали використовувати в Англії. Першу систему маглева впровадили в Бірмінгемі, щоб пасажири могли переміщатися між місцевим аеропортом і вокзалом. Зараз подібні поїзди можуть розвивати швидкість у сотні кілометрів. Найшвидша комерційна лінія розташована в Шанхаї, там маглев розганяється до 431 км/год.