Астрономи відкрили нову придатну для життя планету

Астрономи виявили нову екзопланету, потенційно придатну для життя, – повідомляє видання британського Королівського астрономічного товариства. За опублікованими даними, знайдений світ отримав найменування TOI-715b і розташований у системі зірки TOI-715 за 137 світлових років від Землі.

Планета, за оцінками, у півтора раза більша, втричі масивніша за Землю і є кам’янистою. Такі світи вчені називають суперземлями. Але найцікавіша деталь – відстань TOI-715b від своєї зірки: 12 мільйонів кілометрів. Це майже в п’ять разів менше, ніж від Меркурія до Сонця.

Екзопланета робить оберт навколо батьківського світила всього за 19 земних діб. При цьому зірка TOI-715 дуже тьмяна, вона вчетверо менша за Сонце за розміром і масою і належить до категорії червоних карликів. Завдяки цьому виявлена в такій близькості від неї землеподібна планета розташована на тій ідеальній відстані, яка необхідна для підтримки на цій планеті життя. Цю відстань астрономи називають зоною Золотоволоски (Goldilocks zone). У цій зоні вода на планеті може бути в рідкому стані.

Варто зазначити, що червоні карлики вирізняються сильною активністю, на них відбуваються потужні спалахи, зокрема і які можуть знищити життя на планеті, наприклад таке, про яке мають уявлення біологи. Тому питання активності зірки теж розглядають під час оцінки життєздатності тієї чи іншої планети.

Щодо TOI-715 астрономи встановили, що ця зірка старша за Сонце, їй понад шість мільярдів років. На думку вчених, у такому зрілому віці цей червоний карлик уже не такий активний, як на початку своєї еволюції. Вони висловили обережне припущення, що якби життя на планеті TOI-715b зародилося кілька мільярдів років тому, то воно цілком могло б зберегтися там досі.

Нагадаємо, на сьогодні в космосі вже знайшли понад п’ять тисяч екзопланет. Більшість із них – газові гіганти, оскільки їх легше помітити через розміри: в основному їх виявляють під час проходження по диску своєї зірки. Проте астрономам вдалося знайти близько двох сотень твердих землеподібних планет, близько 60 з них відносять до категорії потенційно життєздатних.